dijous, 9 d’octubre del 2008

Vicky Cristina Barcelona


Finalment, vaig anar a veure LA pel·lícula. Llàstima, no em va agradar.

Ni sembla del Woody Allen, ni entenc tant de rebombori amb Barcelona. Tret de les imatges de la Sagrada Família, la Pedrera i el Tibidabo, que les haguessin pogut encabir sense fer tot el muntatge que van fer, instal·lant-se tots a Barcelona, podria haver estat rodada a qualsevol lloc. Fins i tot, em vaig quedar amb la sensació que sortia molt més la ciutat d’Oviedo, on representa que només hi passen un cap de setmana, que no pas Barcelona.

L’argument, de tan simple, no s’aguanta per enlloc i la manera de resoldre’l, més que previsible. L’Scarlett Johansson tan és que esmorzi, com que estigui malalta, com que estigui a punt de fer l’amor, sempre fa el mateix posat.

I a sobre, la vaig veure en castellà, a consciència, i em va semblar una vergonya que el Bardem i la Cruz estiguessin doblats. Ho considero d’un tansemenfotisme total per part del director i dels actors.

Només salvaria la Penélope Cruz, i a mitges, els papers exagerats trobo que li queden bé, i la Rebecca Hall (la que fa de Vicky), molt més atractiva i elegant, per al meu gust, amb un paper més interessant i ben interpretat.

20 comentaris:

Striper ha dit...

Potser la veure quant surti en dvd.

Carquinyol ha dit...

Penso com l'Striper, quan aparegui en DVD ja la veuré.

Ja em temia això que comentes de Barcelona, que fos d'aquelles pel·lícules que canviant 4 plans es podria dir "Vicky Cristina Cardedeu"

Sergi ha dit...

Veig que hi ha opinions per tot, i ja està bé. Probablement quan la vegi pensaré com tu, però tinc ganes de veure-la. El que no entenc és això que la Cruz i en Bardem estiguin doblats, això li resta credibilitat. He vist talls de la pel·lícula i és el que més m'ha estranyat.

A veure quina opinió em queda quan la vegi.

Carme Rosanas ha dit...

Jo crec que també la veuré, tot i que el trailer em va deixar moltes més ganes de no veure-la.

Anònim ha dit...

Jo encara no l'he vista. A veure si m'anime i vaig a veure-la...

romanidemata ha dit...

m'apunto la peli per veure-la, però com van les coses potser l'hauré de comprar per 1 € al publico d'aquí a tres anys...

ah! gràcies pel comentari (llogarets de Barcelona)

Ferran Porta ha dit...

A mi sí em va agradar, excepte la part de "postal de Barcelona". Suposo que està fet per justificar els milers d'eurus que els barcelonins (i catalans?) vam regalar a Allen, de manera absolutament innecessària i "gratuïta".

La Cruz la vaig trobar fantàstica.

Albanta ha dit...

No he pogut veure-la encara. Així i tot, quan trobe opinions tan oposades en la crítica d'una pel·licula sempre m'agrada veure-la per treure les propies conclusions. La buscaré, l'alquilaré o la baixaré... Supose que ací al PV serà dificil trobar una versió en català.
Però mai se sap!!

mossèn ha dit...

jo no l'he vist, però tampoc m'agrada ... curiós, però cert ... salut

fada ha dit...

Jo no sóc una fan del Woody Allen i no he vist la pel·lícula, però feia dies que no passava per casa teva i he volgut entrar per saludar-te. Una abraçada, maca.

Sadurní ha dit...

Jo la vaig veure la setmana següent a l'estrena i sí que em va agradar. Trobo que és una comèdia d'embolics amorosos prou divertida.

El doblatge absolutament lamentable. Vegeu-la subtitulada, de veritat.

Tinc entès que el famós milió d'euros és a retornar amb els beneficis de la pel·lícula. És a dir, que no li van regalar un milió d'euros pel morro, sinó que si la pel·lícula va mínimament bé el cost hauria de zero i la publicitat per Barcelona sortiria gratis. Em sembla que era en Jordi Portabella (ERC Bcn) que ho va definir com a "Màrqueting intel·ligent". Què en penseu?

el paseante ha dit...

Poc que m'agrada el senyor Allen, i només escolto/llegeixo crítiques negatives de la seva peli "barcelonesa". 7 euros que m'estalvio :-)

ddriver ha dit...

no es pot fumar encara al cine oi?

Anna ha dit...

Doncs jo la vaig veure la setmana passada en versió original (és bàsic) i em va agradar molt.

El millor de tot la Penélope i el batibull de anglés i castellà entre ells dos, per això dic que és basic veure la V.O.

Hi ha gustos per tot, però a mi em va encantar.

FLANDERS ha dit...

Tot i que admiro molt part de la seva obra, fa molt de temps que aquest senyor no m'interessa gens (Amb l'excepció de Anything else). El que és d'Oscar es la seva manera de ensarronar a segons qui per aconseguir 1,5 milions d'euros. Jo l'hagués titulat: "Take the money and Run. Part Two".

khalina ha dit...

crec que esperaré a que sorti en DVD per baixar-la amb l'emule. Piratilla total :)

Anònim ha dit...

No et pots esperar res de l'altre món, però està bé... ja se sap que Barcelona no sortirà molt... què hi farem, així són...

Rita ha dit...

Penso que faràs bé, striper.

Hahahah carquinyol, o Vicky Cristina Mataró!

De fet, xexu, jo també hi vaig anar per la diversitat d'opinions, sobretot, i perquè de fet l'Allen m'havia agradat molt. Encara que les darreres...

Segurament, per poder opinar, carme, s'ha de veure...

Ja ens diràs què tal doncs, novesflors.

Ben fet, cristina!

Ja saps que sempre vaig passant, romanidemata. M'agrada el que fas!

Bé, ja ho dic, ferran, la Cruz la salvo a mitges, potser en VO la salvaria del tot...

Pel que diuen, albanta, mira-la en VO, millor.

Aisssss mossèn ;-)

Gràcies, fada, maca! Jo també fa dies que no hi passo per casa teva. A veure aquest capde si em poso al dia...
Petons!

Si això que dius és cert, sadurní vergés, potser sí, però ho desconec, la veritat.

A mi m'havia agradat molt, paseante, per exemple Another woman o Manhattan o Hanna i les seves germanes. Fins i tot Misteriós assessinat a Manhattan em va agradar molt o Anything else, també... Però certament aquesta, cap trascendència, la veritat.

Encara no, ddriver! hehehehe

Doncs sí, anna, ja ho veig. :-)

Anything else a mi em va agradar molt també, flanders. Ja ho tenim aquí això que quan posem de moda algú... li donem el que calgui i ens passem!

Faràs bé, khalina...

Coi, cesc, però havia fet pelis fantàstiques l'Allen...

Deric ha dit...

no te l'havia llegit aquesta crítica però hi estic molt d'acord, la Vicky és infinitament millor actriu, més elegant i guapa que la Johanson, i també penso que fins que no fa aparició la Penelope Cruz, la peli és més avorrida, ella l'anima molt.
La vas veure en castellà? Tenia entès que només s'estrenava en català i en v.o. Jo la vaig veure en català però hauria preferit en vo.

Rita ha dit...

Sí, deric, la vaig veure en castellà i precisament per sentir el Bardem i la Penélope...

Pel que m'han dit, en v.o. guanya molt.