dimecres, 16 de setembre del 2009

Towanda!!!

Google



Aquest matí, anant cap a la feina, he arribat al Metro i m’he trobat una cua que arribava fins les escales. D’entrada, m’hi he posat, tot i que m’ha sorprès perquè no m’hi havia trobat mai en els dos anys que fa que visc a aquest barri. De seguida, però, i pensant què podia passar, se m’ha acudit que potser s’havien espatllat els accessos, torniquets em sembla que en diuen, n’hi ha tres i sovint n’hi ha algun d’espatllat, he sortit de la cua i he anat fins a dintre a veure què passava.

Efectivament, de les tres cancel·ladores , només en funcionava una i hi havia una treballadora del Metro ajudant els passatgers a passar les targetes –i suposo que resant perquè no s’avariés també. La cua que hi havia suposava perdre un comboi amb seguretat i potser dos o més, quan al matí tots anem amb presses i apurats de temps.

M’he adreçat a la noia i li he dit que si no funcionava no era culpa nostra, que no es podia tolerar aquella cua i que el que havien de fer era obrir portes i deixar passar la gent. Una altra persona ha dit que tenia raó, però la resta s’ha quedat fent la cua i ben callada.

Faig un incís per dir que agafo el Metro cada dia 2 vegades com a mínim i sovint autobusos. Per aquesta raó, a primers de mes em compro tantes targetes com setmanes té el més per no haver de preocupar-me més del tema, o sigui que pago sempre. D’altra banda, estic tipa de veure gent com passa sense pagar saltant les portes i moltes vegades en presència del personal, que fa veure que no ho veu, per estalviar-se problemes suposo, cosa que em molesta molt perquè em quedo amb cara de babaua i pensant que per què uns sí i altres no.

Tot seguit, he anat a un dels accessos que no funcionava, he aixecat la cama, he saltat i he entrat cap a les vies. L’empleada m’ha dit que em vindrien a buscar els de seguretat i li he dit que ja podien venir.

Suposo que si en aquell moment m’haguessin fet una fotografia, jo mateixa m’hagués espantat de la cara que posava, perquè estava indignada amb TMB, però també amb la gent que com xaiets feia la cua sense dir res.

Mentre baixava les escales, m’he recordat de la pel·lícula Tomàquets verds fregits, quan aquella dona dòcil, frustrada perquè està grassa i que se sent incompresa pel marit, després d’uns dies de conversa amb la Ninny, la velleta que s’està a la residència d’avis, va recuperant l’autoestima i en un aparcament d’un hipermercat, després que unes adolescents li prenen la plaça on pensava aparcar, tota decidida va i topa amb el cotxe d’elles repetidament dient towanda!, i quan elles li criden l'atenció se les mira i les hi diu que ho admetin, que és més vella i que la seva assegurança ho cobreix tot. I això he fet jo, pensar towanda!!! Perquè crec que he fet el que tots haguéssim hagut de fer.

No m'espantava que vinguessin els de seguretat, considero que tenia tota la raó i m'hagués defensat, però evidentment, no ha vingut ningú a buscar-me.

29 comentaris:

kweilan ha dit...

La peli em va agradar molt i la veritat crec que has fet bé. I també crec que altres t'haguessin hagut de seguir, no, per solidaritat si tu vols, però al menys per no aguantar una situació que els perjudicava sense tenir-ne culpa.

gatot ha dit...

es pot aplaudir sense que vinguin els del CSID?

doncs, encara vinguin, et segueixo aplaudint, hombre ya...

i perquè a Salt no hi ha metro que sinó... et munto una mani solidària!

(parula de comprovació=noicul! t'ho juro!)

rhanya2 ha dit...

Towanda!!! Com vaig riure amb aquella escena i, sobre tot,com vaig alegrar-me'n per ella, se'm va encomanar la seva adrenalina!
T'aplaudeixo el gest, Rita!

Ferran Porta ha dit...

No he vist mai la pel·li, tot i que en recordo el títol perfectament.

Pel que fa al metro... olé tus dallonsis, perquè jo, ho reconec, no n'hagués tingut; m'hagués quedat a la cua, remugant i amb cara de pomes agres, pensant maleïda TMB que puteja als qui paguem i tolera els penques que no ho fan mai.

Has començat el dia millor del que en principi semblava, eh? :)

Carme Rosanas ha dit...

Tens tota la raó, si és culpa seva, haurien de deixar passar. I la gent no sé què pensen.

ddriver ha dit...

incivica!!!!
Mira que colar-se nomes avui, cada dia s' ha de colar un. Jo baixo en tren a A. Triumf i cap dins alla no hi ha ni canceladores ni res

Jordi Casanovas ha dit...

fa anys el crit era " que pagui Pujol"

Sergi ha dit...

Aplaudeixo el teu atreviment, encara que em sembla que jo hagués estat xaiet. Xaiet per algunes coses i llop per altres, però per aquestes solc actuar estòicament, ja que considero que tampoc és culpa seva. Tot i així, culpa nostra encara menys, i no ens poden perjudicar.

Per cert, et recomano que gastis la 50/30. Pel que dius que uses el metro potser t'escau, i surt a compte. És la que faig servir jo des que hi ha bitllet integrat. Això sí, és personal i intransferible.

el paseante ha dit...

Escolta, que el transport públic el mantenim entre tots, i no es pot anar aixecant la cama i padentro (d'aquesta frase en farà un acudit fàcil el carallot del Veí). No puc aplaudir el teu comportament :-)

estrip ha dit...

molt bé! m'ho apunto per si un dia em passa el mateix!
No hem de deixar que s'aprofitin de nosaltres!

kika ha dit...

et felicito per ser tan valenta!!!
crec que el que has fet es el que hauria de fer tothom en aquests casos, i tambe crec que jo no m'atreviria... molt be!!!

Anònim ha dit...

Uf ja sabem com és la gent, no recordava el transport públic jo tornava estressat ufff

Striper ha dit...

Jo crec que tenias tota la rao, i que cal de vegades davant fallades asumir consequencies, ho sigui portes obertes.

troyana ha dit...

ja,ja,ja,ja,ja
m´encanta eixe caracter "rebelde"
y m´encanta "Tomates verdes fritos" i eixa Kate Bates al crit de "Towanda!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
bsts

fanal blau ha dit...

Potser hauríem d'aprendre a fer i dir més Towanda!!! I, probablement, algunes coses sí canviarien!
Una abraçada, Rita!

El Company de Venus ha dit...

El mateix cas em va passar fa uns mesos. Jo vaig ser el segon a saltar (els torniquets grans, els de diagonal), perquè el de seguretat es va entestar a no obrir la porta. Però al final va acabar claudicant.

Núr ha dit...

Molt ben fet! Tot i que en aquesta situació, jo, com el XeXu, hauria fet cua, o hauria anat a una altra boca de metro (si no n'hi ha, caminaria fins a la parada següent). Això sí, quan veig que algú se m'enganxa per darrere per passar amb el meu bitllet, em giro i li dic clarament «No!». N'estic farta de pagar perquè alguns passin gratuïtament! Amb el meu bitllet, no!

Tot i això trobo molt bé el que has fet, perquè és el que hauríem de fer tots!

Emily ha dit...

Ara m'agrades, amb tu no podran! Towandaaaaaaa

fada ha dit...

Dues vegades, l'he vista dues vegades!! No recordava que digués Towanda, però sí que és una pel·li genial. Així m'agrada! Hauríem de posar de moda Towanda i no pagar a les autopìstes, per exemple, no trobes? Quan la vaga dels tramvies em sembla que algú va cridar: Towanda!

òscar ha dit...

la presa de pel, el tractar la gent com a ramat, fa que a vegades tinguem sortides d'aquesta mena. et felicito ni que no hagis cridat towanda en passar.

khalina ha dit...

Ets genial RIta! Segons el dia jo potser hagués fet el mateix. Ja n'hi ha prou!

Recordo fa anys que amb la meva àvia i la meva mare tornàvem d'un acte multitudinari, molta cua, no funcionaven algunes màquines, i algú va obrir les portes de sortida, i tothom va passar al crit "que pagui Pujol" com deia en Jordi Casanovas jaja. Molt bé! En temps d'uni també es feia això, fins que van posar guardes.

Mireia ha dit...

Jo seria dels que remugaria peròno saltaria, però Bé per tu!
Towanda!!
La sequència de la peli, genial!

viu i llegeix ha dit...

A mida que sumo anys em vaig tornant més towanda....l'arruga és un grau

Ma-Poc ha dit...

Ben fet! Probablement jo hagués estat menys atrevit. Towanda! :)

Mireia ha dit...

Molt ben fet!!

atikus ha dit...

Terrorista!!!pero como te saltas las normas!!!

no se si seguir entrando en este blog!!

jajajaja!!!


la verdad es que aveces los empleados deberían relajarse o tener la seguridad que puede relajarse y dejarles actuar, ...imagino que no es fácil...que luego igual te piden el ticket en la salida de una estación y le puedes poner en un aprieto al señor que te dejo pasar.


Evidentemente también me ha pasado en madrdid, vamos que alguna vez que no h funcionado la maquina me he colado, pero que por ahorrarme 1 día i euro no lo hago claro, son ellos los incompetentes!!


besitos


PD: yo tambienm voy todos los días en metro ;)

Jordicine ha dit...

Més 'towandas' hauríem de fer tots. És una vergonya com ens tracten. I als autopistes... emportar-nos les barreres per davant. Clar que sí. Un petó.

Cris (V/N) ha dit...

La meva actriu "favorita".... + películón.... ostres, m'has fet riure només en llegir el títol per que tinc la escena tan fresca com quan vai veure per primer cop la peli :)

Rita ha dit...

Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris, ja veieu que ningú és perfecte i jo també tinc els meus "prontos" :P