divendres, 22 de febrer del 2008

Eleccions


(Si cliqueu al damunt, la podreu llegir)


No tinc intenció de parlar de política en el meu bloc, sobretot, perquè no m’hi veig prou preparada, i a més d'això ja se n'ocupen blocaires molt més bons que jo, però, ja que aquesta nit ha començat la campanya electoral, i tenint en compte moltes coses que estic llegint i sentint aquests dies, intentaré fer la meva reflexió personal en relació al tema.

Com canta en Llach, som un país petit, i els que ens sentim catalans molt pocs. Malgrat el que diguin des del PP en veu alta i des del PSC-PSOE en veu baixa, si alguna cosa se sent amenaçada actualment a Catalunya és la cultura catalana i si hi ha algun tipus de discriminació és vers nosaltres: els catalans que ens en sentim i n’exercim.

La única manera viable que tenim de fer-nos veure i de fer-nos sentir és sent i participant al màxim d’institucions possibles. I la única forma de ser-hi és representats pels diputats. I els diputats aconsegueixen les actes en les eleccions. I, per tant, la meva opinió és que hem de votar, això en primer lloc, i en segon, això sí, només als partits catalans.

Personalment no m’agraden els caps de llista d’aquestes formacions, però aquestes persones representen uns partits, uns equips i uns ideals i, per tant, no els votem només a ells, votem un partit. I trobo molt més útil això que l’abstenció o el vot en blanc. És cert que el vot en blanc vol dir que no estem d’acord, o que estem desencisats, i és cert, jo també ho estic. Però, un cop feta la reflexió, què voleu un Congrés ple només de gent del PP, del PSC i del PSOE? Si ara, amb pocs diputats de formacions catalanes, ja passen, què faran si n’hi ha encara menys? Al capdavall seria com si haguéssim votat PP i/0 PSC-PSOE i, francament, això mai!

En aquests moments penso que a Madrid només hi ha dos partits que poden fer sentir la nostra veu i demanar respecte per a aquest país que, encara que petit, és el nostre i l’únic que tenim.

12 comentaris:

ddriver ha dit...

tenim un dilema molt gran els catalans ara,els uns com era d´esperar,es van vendre catalunya fa anys al PP del Ansar i els altres ja veus,a mi em tenen molt emprenyat jo els votava per independentistes i ara resulta que son mes d´esquerres que independentistes i a sobre venuts al PSC per una poltrona i la resta mai sortiran..No se si votare,tampoc em ve de gust votar a un pais vei,de igual manera que no ho faria si em deixesin a França

Clint ha dit...

I els que votem al PP què eh? jajajaja És bromaaaaa!!!!! jajajaja però com que estàs tant seria avui, tot i que crec que tens força raó, tot i no saber que fer (excepte clar que no votaré PP i PSOE)

Rita ha dit...

Ais... ddriver, a mi tampoc em tenen gens contenta els uns i els altres, però, si no votes, creus que serà millor per al país? No ho sé pas, la veritat.

Heheheehehe quins ensurts que em dones, clint! És que per a mi els temes que afecten el meu país són molt seriosos, nano... :)

Striper ha dit...

Jo personalment estic molt desencantatat i em costa decidir el meu vot..

Anònim ha dit...

Esta molt clar que em de votar partits d'arrel catalana i que no es fusionin amb partits castellans, a mi el que no m'agrada gens que els partits catalans no sapigen anar junts en temes de primer ordre, aixo es el que ens devilita a catalunya.

Salutacions
Poc pero bo.

espiadimonis ha dit...

El problema, benvolguda i estimada rita, és que el nacionalisme d'uns i el independentisme dels altres ha resultat de fireta. El seu únic èxit ha estat fer creure a la gent que lluiten per Catalunya, quan en realitat només es mouen pel poder i la poltrona. El que més em sorprèn, però, és comprovar com la gent encara se'ls creu. Han jugat amb els sentiments de la gent, han entabanat els patriotes de debò, i han tractat aquest nostre país com una puta barata. Imperdonable.

El veí de dalt ha dit...

És cert: més val votar que no pas no fer-ho. I si cal, a algú que doni una veu didsonant al dos grans blocs. (He dit blocs? Volia dir partits! És que som nosaltres qui hauríem d'estar al Parlament.

El veí de dalt ha dit...

És cert: més val votar que no pas no fer-ho. I si cal, a algú que doni una veu didsonant al dos grans blocs. (He dit blocs? Volia dir partits! És que som nosaltres qui hauríem d'estar al Parlament.

Rita ha dit...

estriper, t'entenc i ho comparteixo, tampoc seré jo qui et digui què has de fer. De fet, només he fet pública la meva reflexió. Sort, maco! :)

Poc pero bo, això és el més trist de tot: que els catalans no anem tots a una.
Salutacions per a tu també :)

Benvolgut i estimat amic espieta, tens tota la raó. N'hem parlat prou vegades. A mi tampoc m'agrada com ho han gestionat tot plegat. Penso, però, que si els hem de castigar ho hem de fer quan votem al Parlament de Catalunya, que és on s'adonaran del que han aconseguit del poble català. Si ho fem ara, només farem que posar-ho més fàcil als partits espanyols i això sí que no em fa la més mínima gràcia. Un petó, maco!

Rita ha dit...

Ui, veí, ens hem creuat, suposo... Cert, tens tota la raó! Potser no m'he expessat prou bé. Per això no vull fer posts de política, no en sé massa :P

Home, tu que tens tantes iniciatives, i tan encertades, podries anar pensant en fer un partit polític. Jo et votava, segur!!! :)) A més, segur que tot i passar-nos-ho prou bé, seríem força més seriosos. Aquí, quan cal, bé que en som.

el paseante ha dit...

Votem el que votem, només podem mirar cap al País Basc i mirar de seguir les seves passes. Nosaltres no tenim el seu caràcter orgullós, ni la seva capacitat de donar cops de puny damunt la taula.

Rita ha dit...

Paseante, comparteixo plenament la teva opinió, no cal dir-hi res més.