dissabte, 15 de gener del 2011

Agenda

Google



Quan fa anys feia anar una agenda d’aquelles petitones, amb anelletes, dietari i guia de telèfons, cada any, quan canviava el recanvi del dietari per un de nou, també ho feia amb la guia de telèfons i a l’hora de passar-los a la nova, quan m’apareixia un nom amb el que havia deixat de tenir-hi relació, aprofitava per fer-lo desaparèixer i, d’alguna manera, a aquella persona.

Des de fa temps, i amb l’ús de l’Outlook i el telèfon mòbil, he deixat de fer servir agenda física i aquest ritual de fer neteja de telèfons.

Aquest any, però, i curiosament en les mateixes dates en les que seguia aquest ritual, tinc la sensació d’haver-ho tornat a fer, tot i no sentir-me’n gens orgullosa, sinó més aviat trista.

Bon capde a tothom!


22 comentaris:

Emily ha dit...

No he tingut mai agenda! Tot ho guardo al cap, però per telèfon li dic a ma mare que m'apunti les dates al calendari de visites mèdiques i ortodoncista, jeje. Ella m'ho recorda, em fa de secre.
Espero no m'hagis esborrat de l'agenda :P

Núria Martí Constans ha dit...

Faig exactament això mateix que tu feies, Rita: passo telèfons a l'agenda nova i si algun no interessa, desapareix. Potser sí que hi ha un punt de tristesa en aquest costum, però a vegades tinc la sensació que també va bé fer neteja, que cada any és com tornar a començar una nova etapa i que si esborro algun telèfon tampoc no és tan greu perquè com que sóc de guardar-ho tot, sempre puc recórrer a les agendes velles per trobar-lo. I t'asseguro que ho he hagut de fer més d'un cop :)
Una abraçada!

Sergi ha dit...

Jo feia el mateix! A mi l'agenda no em servia per recordar les coses, sinó més aviat per apuntar les que havia fet, sóc una mica rarot. I és que cada any en comprava una, durant molts anys i la feia servir per això, apuntava les trobades amb gent, les pel·lícules que veia, les actuacions de castells i el que havíem fet, els aniversaris... i és clar, tenia la llista de telèfons que cada any, com un ritual, traspassava d'una agenda a l'altra. A diferència de tu, jo els anava arrossegant, i és que m'agradava tenir-ne molts, i mai se sap quan reprendràs el contacte amb algú. N'havia esborrat pocs, i eren casos que no els veia camí de tornada, realment.

Suposo que ara hauràs eliminat de la teva 'agenda' alguns contactes que t'ha sabut greu, però ja saps que la vida avança i les persones evolucionem cap a cantons diferents. Només espero que no hagi estat massa dolorós en cap cas. Per si de cas, t'envio una abraçada.

Lluïsa ha dit...

Jo també faig neteja de tant en tant. Espero, però, que aquest any hagis fet el contrari amb mi ;)

Petons, maca!

PS ha dit...

Jo cada any em proposo omplir-la però faig com l´Emily, ho porto quasi tot al cap, menys coses de metges.
Per la feina en faig servir una de paper però la llenço poc carregada de tinta.
El que em sap greu és haver de borrar telèfons dels que ja no hi són de veritat. No puc fer-ho inmediatament, he de deixar passar mig any com a mínim.
Bon cap de setmana.

Garbí24 ha dit...

jo fa molts anys que vaig amb agenda electrònica i de tant en tant també faig neteja...mes que tot per no caure en l'errada de tornar a trucar a certes persones

Anònim ha dit...

Ja fa molts i molts anys que tmapoc tinc agenda. Quan vaig passar els telèfons al mòbil, sí que en vaig borrar alguns. Des de llavors, però, que tampoc ho faig.
No et sàpiga greu borrar noms. Total, si no t'han d'aportar res, tampoc els trobaràs a faltar!

nimue ha dit...

jo també feia això, en l'època pre-mòbil i pre-internet...
I anava eliminant gent de la llista i afegint-ne d'altres. A alguns els mantenia "per si de cas" o per pura resistència però al final, a l'any següent, també acabaven fora. Supose que jo també vaig acabar sent eliminada d'alguna agenda...
B7s!

Mon ha dit...

Jo també soc dels de agenda, i cada op mes, porto mil coses al cap i cal prendre nota , la llista de telefons
començo a fer-la al estrenar l'agenda despres es converteix en tot un seguit de paterets sueltos per dins on hi ha els telefons de la gent

Pakiba ha dit...

Jo sensa agenda no podria viure, pero de les de sempre, anotan cada dia el que tins de fer, les alectrónica no en van, i si sap greu borrar teléfonos pero a vegades i ha gent que no es mereix estar a la llista.

Elfreelang ha dit...

A mi em passa una cosa semblant però jo tatxo el nom a la vella agenda malgirbada i vella de sempre on només apunto telèfons o més aviat apuntava....la vida ens dóna i ens pren i molts cops hem de triar encara que ens pesi al cor!

khalina ha dit...

Si has decidit esborrar a algú, o aquest algú t'ha forçat que l'esborris... ben fet estarà. La vida són etapes
Jo anava guardant agendes velles, amb vells telèfons per si de cas...
Ara tinc el mòbil, però de tant en tant, segueixo apuntant nous telèfons en una agenda física, doncs si et roben el mòbil, queda internet però alguns telèfons no hi ha manera de recuperar-los.

Pere ha dit...

Les persones som com el mar, canviants, anem i tornem com les onades i de vegades cal endreçar la platja com el que desfragamenta el disc dur per poder seguir caminant lleuger ...

Bona nit Rita :)

Mireia ha dit...

Fa molts anys que vaig amb agenda electrònica i tinc tot barrejat contactes personals i de feina, un error suposo. No esborro mai res, sempre penso que em pot fer servei.

Quan portava agenda de paper, traspassava el plec de fulls del telèfon i tampoc esborrava res.

Deu ser que em costa llençar

rits ha dit...

deixar definitivament coses enrere sempre sap una mica de greu.

Jo si que vaig amb agenda encara, però aquest any encara l'he de canviar!!!! porto un caos!!!!

kika ha dit...

jo faig encara com tu feies, i tot i tenir mòbil, encara porto sempre un agenda de paper!

El porquet ha dit...

Se't veu una persona meticulosa si cada any aconseguies fer aquest ritual. Jo no tinc ni la paciència (ni l'agenda) per fer-ho.

De tant en tant, i en algun moment despenjat d'avorriment, em dedico a mirar l'agenda del mòbil o els contactes del mail i, a voltes, premo el botonet d'esborrar.

Certament no és un moment molt dolç. Un cop un amic meu em va dir que esborrar el mòbil d'algú de l'agenda de contactes era un fet realment dur, doncs volia dir que aquella persona ja no significava res per a tu i esborraves tota possibilitat de contacte amb ella.

sànset i utnoa ha dit...

Coi!

Anava llegint i pensava en respondre't: "fer neteja de l'agenda és saludable". Quan he llegit la teva conclusió he pensat que potser no ho era tant.

Ànims!

*Sànset*

Alyebard ha dit...

Encara que et deixi regust de tristesa a vegades va molt bé fer neteja. Sinó acabes cercant números entre agendes velles i gots de whisky.

Alyebard ha dit...

A vegades va bé fer neteja de l'agenda, encara que et quedi un regust agredolç al cor.

Joan ha dit...

Ai, tot s'esborres tan fàcil com un número a l'agenda.

Jo tinc un arxiu amb els telèfons foragitats del mòbil. No se sap mai.

MK ha dit...

Mai he fet neteja.Guardo no sé on una pila d'agendes i llibretes des d'el cretàcic superior.
Deixo que prenguin la decisió d'esborrar-me els altres per mí.
:-))