diumenge, 14 de febrer del 2010

Llibres: Una lletra femenina de color blau pàl·lid

Google



Franz Werfel (Praga, 1890 – Beverly Hills, 1945) és, junt amb Franz Kafka, Martin Buber i Max Brod, un dels grans artistes de la Viena jueva dels anys vint. El 1921 va rebre el premi Schiller i el 1925 el Grillparzer. L’any 1929 es va casar amb Alma Maler. En entrar les tropes de Hitler a Àustria el 1938, van fugir cap a França i van creuar secretament els Pirineus. L’octubre de 1940 arribaven a Nova York i finalment s’establien a Beverly Hills, on Werfel va morir mentre corregia les galerades dels poemes escrits entre 1908 i 1945. Poeta, novel·lista, dramaturg i assagista, és l’autor d’una obra extensíssima.




Un alt funcionari, respectable i casat, rep una carta escrita amb tinta blau pàl·lid. La lletra és femenina. Demana ajut per un noi. Sota la petició dirigida a l’home acomodat, revifen els records d’un amor antic que el trasbalsa amb la possibilitat d’un fill.
Precisa i perfecta, aquesta obra mestra de Werfel és la història d’un trasbals i d'una traïció –a Viena, el 1936.




Un llibre petit, amb una gran història. Una història que passa en només un dia. Un home benestant rep una carta amb lletra femenina que el neguiteja, que intueix que li pot portar problemes a la seva vida segura, acomodada, tranquil·la, i que l’hi pot canviar de cop, ara que acaba de fer els 50.

És la història d’una persona ambiciosa, egoista, covarda, casada amb una dona rica, que li proporciona moltes facilitats, contactes i una posició social, però que pensant que té un fill es planteja confessar-ho tot i assumir-ne les conseqüències.

Una història molt ben explicada i ben resolta, que t’atrapa, que manté l’interès fins al final, que es pot llegir en una tarda i molt recomanable.

31 comentaris:

kweilan ha dit...

Interessant proposta que m'apunto. Bona ressenya!

Carme Rosanas ha dit...

Doncs, si que em fa gràcia! me l'apunto a la llista

fra miquel ha dit...

Bé. He d'anar a la biblioteca. Potser el demano. Sobretot per què dius que es llegeix en una tarda. La veritat és que tinc un munt de llibres esperant, fent cua. Hauré de llegir-lo d'amagat per què no s'assabentin, els altres, que aquest s'ha colat! I per què el recomanes tu...
Un petó Rita

Elfreelang ha dit...

No l'he llegit mai i eclipsada ,suposo, per Kafka , no l'he arribat a conèixer...moltes gràcies ...a partir d'ara miraré de llegir-lo

Francesca ha dit...

M'apunto el llibre i l'autor... pinta bé, però com diu fra miquel, l'hauré de llegir d'amagat, perquè el retard lector comença a ser preocupant... :-)
Gràcies per la recomanació, Rita!

Cesc ha dit...

Prenc nota.

atikus ha dit...

Pues no lo conocía, muy sugerente e interesante y ademas me encanta la portada, es que me encanta Modigliani ;-)

Petons

Emily ha dit...

Tinc la tauleta de nit plena de llibres començats. Potser en necessito un que m'atrapi.Fa anys que no em passa...

novesflors ha dit...

Només el títol ja m'agrada. En prenc nota jo també.

onatge ha dit...

Un llibre que no coneixo però que amb la teva amanida me n'has fet venir ganes...

Salut.
onatge

L'Espolsada llibres ha dit...

Aquest el tinc ben apunt...

Eulàlia ha dit...

ei,
els llibres petits que conten grans històries. són els millors!

Albanta ha dit...

Jo també l'apunte a la llista de pendents... gracietes guapa!!

BACCD ha dit...

Doncs el tindré en compte!

Ma-Poc ha dit...

sembla interessant... de dret a la llista :)!

nimue ha dit...

apuntat queda! i moltíssimes felicitats amb una mica de retard!!! muaks!

Jordicine ha dit...

Jo també me l'apunto a la llista interminable de bones propostes. Un petó.

Montse ha dit...

llibre petit amb història gran, bona cosa!
apuntat està!!!
gràcies per la recomanació, reina mora!

kika ha dit...

em pensava que t'havia deixat un comentari dient que me l'apuntava, però es veu que no ...
bé, me'l vaig apuntar, me'l vaig comprar i me'l vaig llegir d'u tirón.
fantàstic!
explica molt clarament com són els homes!
moltes gràcies per la recomanació!

per cert, ahir erem totes dues a la presentació dels mites del Dan, però no ho he sabut fins avui. llàstima que no ens vam conèixer personalment!

Rita ha dit...

kweilan,
Espero que t'agradi!

Carme,
T'agradarà!


fra miquel,
Ais que si no t'agrada... :P
Petons!


Elvira FR,
Ja ens ho explicaràs doncs...


Francesca,
Hahaha tots anem amb llistes... Jo ja tinc encarregat Nieve i també l'hauré de passar al davant... :-)


Cesc,
Ja diràs...


atikus,
Una portada especial, sí...
Besos!


Emily,
Encara no et conec gaire els teus gustos, aquest és curtet, a veure si tenim sort...

Per cert, estic llegint Una mujer inacabada i de moment, m'està agradant... :-)


novesflors,
Diria que t'agradarà... :-)


onatge,
A veure què tal doncs si et decideixes...


L'Espolsada llibres,
A veure què et sembla. Tindrem ressenya, suposo...

Gràcies per passar per l'Illa, considera't a casa teva! :-)


Eulàlia,
Aquest està francament bé.

Gràcies per passar per l'Illa, considera't a casa teva! :-)


Albanta,
Ui, fa dies que no et visito. Després ho faig! :P

Gràcies a tu per la visita! :-)


Duschgel,
Segur que el trobes fàcilment aquest... :-)


Ma-Poc,
Hahahaha tots patim el mal de la llista...


nimue,
T'encantarà, em sembla... :P

Gràcies, guapa!


jordicine,
Una altra llista! hahahaha
Petons!


Arare,
Potser tu ara tens feina amb la teva novel·la, però per més endavant et serà un bon brake... :-)
Petons, guapa!


kika,
A mi també m'ha sabut greu saber avui, pel post d'en Dan, que eres a la Catalònia i no haver-te saludat... Bé, a la propera presentació... Que es posi les piles el Dan! hahahaha

Celebro que t'hagi agradat! A vegades hi poses tanta il·lusió que després et fa por que no agradi...
Petons, maca!

fanal blau ha dit...

L'apunto Rita!
gràcies i molt bon dia!

Joana ha dit...

M'agraden aquests llibres petits per fer una pausa entremig d'aquells tan llargs.
Gràcies Rita . Bon dia !!!

sànset i utnoa ha dit...

Haurem de tenir en compte la teva ressenya...

*Sànset*

MK ha dit...

Queda apuntat.Em recorda aquestes grans històries intenses en llibres petits com"Carta de una desconocida" o "El baile".

Deric ha dit...

m'agrada molt el títol!

Jordi Guerola ha dit...

L`apunte, semmbla interessant. Tard o d`hora caurà.

Rita ha dit...

fanal blau,
Crec que t'agradarà...
Petons!


Joana,
Et serà un brake ben agradable, ja ens ho explicaràs...
Petons!


sànset i utnoa,
Ja direu què tal doncs...
Petons!


MK,
Una cosa així, més o menys. T'agradarà...
Petons!


Deric,
Crec que la història t'agradarà. Per cert que avui he recollit el teu llibre a l'Abacus, aviat m'hi poso!
Petons!


Estonetes,
Esperaré la teva ressenya... :-)

el paseante ha dit...

Aquesta editorial cuida molt tot el que publica. Igual que Minúscula. Són petites empreses que fan bona feina.

Rita ha dit...

paseante,
Segur que sí. La portada és ben especial... :-)

Anònim ha dit...

Fa uns dies he llegit Una lletra femenina de color blau pàl.lid, de Werfel, bona obra.
En aquest blog va ser la primer vegada que la vaig veure. En un dia es fa un repàs a tota una vida, i una manera de viure.
Gràcies.
Imma C.

Rita ha dit...

Imma C.,
Celebro que t'hagi agradat. Un plaer! :-)