diumenge, 14 de juny del 2009

Llibres: Hores prohibides

Google


La història d’una dona, explicada per dues persones: la néta, que explica la història oficial, i ella, la Caterina, que explica la part que l'oficial no conté, perquè la desconeix, perquè l’ha duta sempre dintre, com un malson que no l’ha deixada mai més tranquil·la.

Una història com moltes que hi deu haver hagut, però que sempre s’amaguen, de passió, d’amor, però a una banda, com moltes que també hi deu haver hagut, amb conseqüències terribles, per a l’època, i doloroses sempre.

L’autora, Núria Martí Constans (1966), llicenciada en Filologia Catalana, que es dedica a l’ensenyament des de l’any 1992 i que darrerament el compagina amb l’escriptura, va quedar finalista del premi Just M. Casero 2007 amb aquesta primera novel·la, que segur que només és el començament.


A principis del segle XX, una dona jove viu una passió prohibida, un enardiment que no havia sentit mai abans i que la trasbalsa tota. On la conduirà aquest amor? Quan la seva vida fa un gir inesperat, haurà de ser valenta per tirar endavant. Religió, sexe, sentiment i dolor marquen l’existència de la Caterina en una època en que les emocions es callaven i els pecats mataven.


Un llibre amb nivell, molt ben escrit, amb un llenguatge acurat, que atrapa, una història senzilla, d’una dona més senzilla encara, jove, que viu una passió, sense conèixer encara la vida ni les conseqüències, però que haurà d’assumir-les.


Una precisió mesurada, una elegància literària única i una tècnica narrativa sorprenent ens demostren que ens trobem davant d’una jove promesa en català.


Poc més de 100 pàgines, amb lletra còmode, que he engolit en molts pocs dies, perquè no el podia deixar, perquè mentre l’Anna, la néta, ens anava explicant una història agradable, d’una àvia, i de retruc d’una família, ella, la Caterina, ens anava explicant la història d’una dona, apassionada, enamorada, perillosa per a ella i prohibida per a l’època.

M’ha agradat, m’ha fet sentir, perquè hi ha passió, amor, però també em va fer caure les llàgrimes, en un moment donat, perquè hi ha dolor, mutilació, desprendre’s d’una part teva ha de ser terrible.

Un llibre del tot recomanable.

13 comentaris:

kweilan ha dit...

No el coneixia. I sembla que pinta molt bé pel que dius. Me l'apunto! Bona setmana.

Núria Martí Constans ha dit...

Rita,

Continuo la resposta que he començat al meu bloc (http://nuriamarticonstans.blogspot.com/)
Et repeteixo les gràcies. Una bona ressenya! Però, és clar, què he de dir, jo! La veritat és que per a un escriptor els comentaris dels lectors són molt importants. Escrivim per això, oi? Perquè se'ns llegeixi. Ens descobrim i volem ser mirats. Quan ho aconseguim, res satisfà més que les paraules amables dels bons lectors.
T'asseguro que ara és tot un repte tornar-me a submergir en un projecte literari llarg, però crítiques com la teva ajuden a vèncer els dubtes.
Gràcies i una abraçada,

Núria Martí

Jesús M. Tibau ha dit...

en aquests moments, la llista de llibres pendents que tinc és tan gran que em crea ansietat

Joana ha dit...

Me l'apunto per les vacances...
bona nit Rita!

Francesca ha dit...

Apuntat queda, tot i que ara ja començo a tenir una llista preocupant :D! Gràcies, Rita

Carquinyol ha dit...

Tot i que aquests tipus de llibres no són els meus, em va molt bé que l'hagis recomanat perquè tinc una amiga a la que segur li encantarà.

Moltes gràcies !!

atikus ha dit...

Los amores prohibidos, ocultos, o las vidas dificiles son argumentos apasionantes para una novela desde luego me dejas con las ganas de leerla y seguro que es una historia estupenda.

Muchas gracias por la información.


PD. No sé si con el traductor de google sería amena la lectura, miraré por si está traducido al castellano ;)

petons

khalina ha dit...

Em fa força gràcia la història. Tindré més temps de llegir a l'estiu?
I d'escriure??

Deric ha dit...

va ser el llibre que em van regalar per Sant Jordi i estic amb tu amb el que dius, és molt bo.

Rita ha dit...

kweilan,
Em sembla que t'agradarà... :-)


Núria Martí Constans,
Tot un honor que m'hagis visitat. Moltíssimes gràcies!

Endavant amb el proper projecte!
Una abraçada!


Jesús M. Tibau,
Res d'ansietats, mica en mica. És el que faig jo...


Joana,
Ja ens diràs què tal doncs... :-)


Francesca,
Tots tenim llistes... hahaha Jo també, eh!


Carquinyol,
Celebro que d'una manera o altra et serveixi la recomanació. :-)


atikus,
És una escritora joven, se trata de su primera novela y dudo que la encuentres en castellano.
Y si aprendres catalán? ;-)
Besos!


khalina,
A veure, a veure... :p


Deric,
Recordo que te l'havia vista al marge del teu bloc, però no en vas fer ressenya, oi?

Veig que també l'has gaudit, que bé! :-)

el paseante ha dit...

Crec que en van parlar al programa "Punt de llibre" de la SER. La portada és preciosa.

fra miquel ha dit...

Pel que dius és un llibre perfecte per a que el proposi al club de lectura, a l'octubre. Fins llavors tinc una llarga llista per l'estiu. Ja veig que com molts.
Gracies per la informació.

Rita ha dit...

paseante,
No sé massa quin tipus de lectura t'agrada, però de debò que em va agradar molt.

fra miquel,
És curtet i passa molt bé, perquè no el vols deixar. Si el proposes, ja em diràs què tal ha anat... :P