dissabte, 15 de novembre de 2008

Aventures amb TMB

Google


Sovint tendim a queixar-nos del transport públic, però poques vegades ho fem formalment. Ens fa mandra, creiem que no en traurem res i que perdrem el temps. Jo fins ara pensava així, però a partir d’ara m’ho miraré d’una altra manera.

El motiu de fer aquest post, és, sobretot, explicar la meva experiència amb TMB i demostrar que cal reclamar formalment.

Des de fa uns mesos, tinc per costum comprar-me les T-10 per al metro i bus per a tot el mes, tantes com setmanes tingui el mes, a primers de mes.

A finals del mes d’octubre, un vespre vaig estrenar el darrer títol que em quedava i l’endemà al matí el poso a la màquina i em surt l’anotació títol esgotat. Només amb un viatge fet, el de la tarda anterior. Vaig anar a la finestreta i l’empleada el va girar i s’adonà que era d’un sol viatge.

No ho vaig entendre, si els compro tots a la màquina i demano T-10, com podia ser que en tingués un d’un viatge? Em va dir que si tenia el rebut o si havia pagat amb tarja de crèdit i podia demostrar-ho amb l’extracte del banc, que anés a reclamar a atenció al client.

El mes de juliol, vaig tenir un altre problema amb Transports Metropolitans de Barcelona (TMB): vaig perdre una Sarfa perquè no van passar 2 busos, com a mínim, del número que jo havia d’agafar. Vaig fer un correu, queixant-me i no vaig tenir resposta.

Una mica mosca amb l’empresa, em vaig presentar a atenció al client de TMB, a la plaça Universitat, d’entrada pel tema de la T-10, però pensant en comentar l’altra assumpte també.

Em van fer omplir un imprès de queixa i se’m van quedar fotocòpia del rebut de la compra (que sempre demano) de les T-10. Com que la persona que em va atendre va estar molt correcte, vaig preguntar-li pel tema de l’estiu, tot i que no tenia cap còpia del correu que havia enviat, ja que quan escrius des de webs no et queda còpia al teu correu. Va mirar l’ordinador i va trobar la meva queixa, amb el seguiment fet i tot, o sigui, hi havia constància que havien suspès els busos i amb l’anotació pendent de resposta.

Aleshores li vaig dir que si acceptaven la seva errada, i tenint en compte que jo tenia els dos bitllets de la Sarfa, el perdut i el que havia hagut de comprar novament, podia reclamar els diners del de la Sarfa perduda per culpa d’ells. I em va dir que fes un altre imprès i que adjuntaria fotocòpia dels dos bitllets. La veritat és que vaig marxar satisfeta i gratament sorpresa per l’atenció rebuda, però sense massa esperances, sobretot de que em paguessin el bitllet de la Sarfa.

Ahir vaig rebre una carta de TMB on em deien que si havia alguna anomalia en la compra de les T-10, automàticament, feien un abonament i que el banc hauria de tenir constància de l’ingrés i que ho consultés. Efectivament, el mateix dia de la compra dels títols, tenia un ingrés per import d’una T-10.

Pel que feia a l’altre assumpte, d’entrada em demanaven disculpes pel retard en contestar-me, em deien que efectivament havien tingut un desajustament en la freqüència de pas dels busos i que si em passava per atenció al client, en el termini de tres mesos, com a circumstància excepcional, se’m lliurarien bescanvis de títols de viatge, per import de 17,65 €.


29 comentaris:

estrip ha dit...

ben fet! realment doncs queixar-se es bo!

khalina ha dit...

Molt bé per tu,perquè amb la pasta que val la sarfa!
Ara, tu creus que si no arribes a anar personalment, t'haguessin contestat del tema Sarfa al juliol??? Amb això vull dir que val la pena queixar-se, però també t'obliga a invertir un temps. Tot i que suposo que si hi hagués constància de més queixes escrites en tot, potser es millorarien alguns errors

- assumpta - ha dit...

Si tenim raó, cal fer els passos necessaris i seguir amb la reclamació/queixa. Si tots ho fèssim, potser en alguns serveis millorarien les coses. Però si per manca de temps o mandra ho deixem, segur mai es "moura" res.
Ben fet Rita !

Clint ha dit...

Això et passa per anar en transpot públic!

Vols un mall?

XeXu ha dit...

Això demostra que anant de bones, es poden aconseguir respostes favorables. Ara que, si no insisteixes, s'ho passen pel folre. Suposo que poca gent arriba fins al final de la reclamació, així que els que hi arriben tenen satisfeta la petició.

Jordi Casanovas ha dit...

Tenint en compte tot el que vas haver de fer i si anem a comptar les hores perdudes, encara no hi has perdut massa.

Ferran ha dit...

La "queixa" és una diferència important entre el nostre país i d'altres. A Catalunya, molta gent no és conscient que si no rep un servei que ha pagat, ha de reclamar. Allò de "no servirà de res" no fa més que augmentar la impunitat dels mals serveis.

Cal queixar-se sempre, sempre !

Cesc ha dit...

Molt bé! ha valgut la pena... de vegades creus que no et solucionaran res i dius per què??? oi... però està vist que val la pena :)

Striper ha dit...

Ja se sap que qui no plora ni reclama, es queda sense res.

Josep-Empordà ha dit...

Aquí, a l'Empordà tenim la gran fortuna de no tenir T.M.B.

Per cert, avui ha fet un dia magnific, amb una suau tramuntana que mantenia un ambient brillant i lluminos. Tot passejant des de Sa Riera pel camí de ronda, m'he atansat fins a la teua Illa Roja. La mica de tramuntana hi arribaba de plé, però amb la força justa per no ser desagradable. Ha sigun una pasejada extraordinaria, i la visibilatat i lluminositat era magnifica.

Llástima que aquesta tramuntana, ha destrossat totes les bones expectatives que tenia amb els bolets. Casumdena!!.

Gatot_X ha dit...

me'n alegro per tu, rita, que la reclamació hagi estat efectiva; em sap greu, però, que d'una cosa que hauria de ser "normal" n'haguem de fer un post: si fos normal que atenguessin els errors i rectifiquessin no en faríem, oi?
però tens raó... no ens podem quedar amb la queixa interioritzada: cal reclamar el que ens pertoca!
petons i llepades sense reclamacions!

Rita ha dit...

estrip,
Així ho penso, des d'ara...

khalina,
Bé, em va costar només anar a atenció al client de pl. Universitat. Certament, si no m'arriba a passar això de la T-10, segurament no hagués insistit amb el tema de la Sarfa.
Penso que si tots reclaméssim més, potser s'hi mirarien més a l'hora de fer segons què.

-assumpta-,
Ara he comprovat que tens raó. Si es fan reclamacions, segurament sortirà bé, però sobretot farem que s'hi esmerin una mica més.

Clint,
No tinc la sort de viure fora de la cuitat com tu, suposo. Perquè, si hi visquessis, dubto que no n'agafessis.
Petons, guapuuuuuu!

XeXu,
Tens raó. S'ha d'arribar fins al final.

Jordi Casanovas,
Un mail després de perdre la Sarfa i una visita a atenció al client de pl. Universitat i la que faré així que pugui. Tampoc tant, la veritat.

Ferran,
Exactament això és el que aquesta història m'ha demostrat i per això ho he publicat. Per animar la gent perquè ho faci.

Cesc,
Cert, ha valgut la pena fer la reclamació i insistir.

Striper,
Això és el que he pogut comprovar.

Josep-Empordà,
Quina sort i quina enveja, sana eh!!!

Gatot_X,
El post l'he fet bàsicament perquè la gent ho sàpiga i s'animi a reclamar. De fet, jo ho tenia resolt.
El normal hauria de ser que no suspenguessin busos sense avisar o sense una alternativa.
Petons grans, gatot!

Carme ha dit...

fer-nos respectar hauria d e ser més habitual, però tens raó, tenim mandra moltes vegades. M'alegro molt que finalment tot hagi funcionat.

Oscar Ramírez ha dit...

Hola Rita, enhorabona pel blog, no el coneixia i m'agrada molt. Ara et linkaré al meu blog. Ens parlem.

Emily ha dit...

Això és que ja tenim el "espíritu navideño" dona, desconfia, jeje.

Rita ha dit...

Carme,
Suposo que cal fer-nos valdre més.
Gràcies!

Oscar Ramírez,
Gràcies i gràcies per passar per l'Illa. Et visito!

Emily,
Dolentota! hehehehe

El Company de Venus ha dit...

A mi em van estar a punt de deixar atrapat entre portes, vaig perdre el metro, em vaig queixar per escrit i en la carta de resposta em deien, més o menys, que m'ho havia inventat tot... Sense comentaris.

Robertinhos ha dit...

dues conclusions,

1. Qui no plora no mama
2. El metro sempre ve tard, però ve

òscar ha dit...

tenim poca cultura de la queixa. ens fa mandra o creiem que ens rebran amb el tradicional "vuelva usted máñana".
ja podrien apendre d'aquesta atenció al client les companyies de telefonia!

atikus ha dit...

Bravo!, hay que reclamar y por escrito, que si no...y además procurar no perder la calma porque en general la gente pierde los nervios y eso no suele servir de nada, el que está detrás de un mostrador es un currito que si le vas de malos modos igual te entorpece la reclamación pero no te arregla nada, ...creo.
`petons a cobro revertido ;)

Eli ha dit...

Són terribles!!!
Entre el metro.. Jo l'agafo cada dia, i cada dia, tindria una entrada pel blog...
I amés, també s'ha d'afegir que la gent és molt incivica... I l'altre dia em vaig discutir i tot!!! Bufff... és estressant tot plegat!!!!

rits ha dit...

ben fet, s'ha de reclamar!!!
la gent està tan cansada i empipada que o passa de tot donant per impossible res o ho fan de males maneres.

Tondo Rotondo ha dit...

Quina barra... ben fet!

Si deixem que ens facin gols en coses tant bàsiques... que no permetrem a nivell global, a km de distància de les nostres cases...

Una abraçada, tu si que mous Bcn!

Deric ha dit...

a queixar-se, sí senyor!
el tmb és una de les coses que menys trobo a faltar de quan vivia a barna!

Rita ha dit...

El Company de Venus,
Entenc... De fet a mi em va sorprendre que reconeguessin que havien suspès busos. Em temia que dirien que sí que havien passat i era allò de la seva paraula contra la meva.

Robertinhos,
De fet sempre vaig en metro, però aquell dia havia previst agafar el bus perquè l'estació de Busos és a 10 minuts de casa en bus i en metro tenia escales i transbord.

òscar,
Ui sí, ja tens raó ja! Els operadors de telefonia van tan de sobrats...

atikus,
Ja tienes razón. La verdad és que la persona que me atenció estuvo muy correcta, educada y colaboradora.
Besos! (invito yo)

Eli,
Jo també l'agafo cada dia el metro i sí, tens raó, la gent tampoc col·labora massa la veritat.

rits,
Ja veus, ha valgut la pena.

Tondo Rotondo,
Hehehehe Gràcies!
Una abraçada, maco!

Deric,
Ja t'entenc ja... :-)

el paseante ha dit...

M'alegra la teva constància i la teva capacitat cívica. Com que jo no crec ni en el transport públic ni en el privat, vaig a peu a tot arreu on pugui arribar amb les meves cametes :-)

Avui he descobert un lloc xulo al Gòtic. Ja ho explicaré.

Rita ha dit...

paseante,
Jo també vaig molt a peu, però per anar i venir de la feina faig servir el metro.

No serà l'Allium, al carrer del Call? Si no l'és, te'l recomano! :-)

el paseante ha dit...

No, és un localet a la plaça de l'Acadèmia. M'apunto la teva recomanació :-)

Rita ha dit...

paseante,
Ara ja sé de què parlaves. El Museu de la Xocolata em va donar la referència.